stressless® Moment(ストレスレス® モーメント)

【ドイツ】消費者満足度調査でストレスレスがNO.1に

【ドイツ】消費者満足度調査でストレスレスがNO.1に

SHARE

ドイツからとてもいいニュースが届きました!

先日発表になったドイツの消費者満足度調査において、ストレスレスがNO.1と評価されました。
本拠地のドイツ老舗家具メーカーである、ロルフベンツやムスタリングを押さえての一位は、ストレスレスがドイツ国民に、品質や使い心地で幅広く信頼・支持されているブランドであることの証でしょう。

世界50カ国以上、扱が3,500ディーラーとなるストレスレス販売国の中でも、ドイツは単国での売上がノルウェー自国以外のヨーロッパでNo.1です。
真面目でキッチリしていて細かくて・・・なんとなく日本人と国民性が似ているところがあったり、商品を見る眼も厳しいと聞きますが、そんな国でしっかり商品やブランドが評価されることはとてもありがたいことです。


※«Deutschlands Kundensieger 2018»は、「Deutsches InstitutfürService-Qualität」および「n-tv」ニュースチャンネルによって実施されたドイツでの包括的な消費者調査です。
この消費者調査の結果は、実際の購買や商品の選択に影響を与えるので、非常に重要なものです。

消費者満足度調査は、3つの主要なカテゴリーの質問に回答するおよそ60,000人のオンライン調査です。
評価ポイントは、信頼、金銭的価値、イメージ、製品ラインナップ、パッケージ、カスタマーサービス、製品の品質に基づいて満足度が決まります。


«Deutschlands Kundensieger 2018» is a comprehensive consumer survey in Germany, carried out by the institute "Deutsches Institut für Service-Qualität" and the "n-tv" news channel. The survey ranks which brands, companies and service providers are preferred by consumers, based on replies from approximately 60.000 customers.

«Which companies and brands are ranked highest in this country is not only exciting, but the results can also be helpful to people and give them valuable tips in the buying process. That is why this consumer study is highly relevant for our viewers", says Jochen Dietrich, editor of the n-tv Wirtschaftsmagazine.

The consumer satisfaction study is carried out through an online panel with approximately 60.000 customers who respond to questions in three main categories. Focus is mainly on the overall satisfaction of the company, based on trust, value for money, image, product range, packaging, customer service and quality of the product.

The table is from the website of "Deutsches Institut für Service-Qualität"

https://disq.de/2018/20180315-Kundensieger-Polstermoebelhersteller.html

SHARE